해외영업 / / 2019. 8. 25. 23:53

바이어 감사편지

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자기계발서적을 보다 보면 영업 매출을 극대화하는 방법은 고객의 이익을 위해 노력하는 것이라고 합니다. 나의 매출 목표를 달성하기 위해 대리점에 소위 '물량 밀어내기'를 하는 것이 아니라, '제가 고객님의 이익 증대를 위해 무엇을 해드릴까요?' 라는 자세로 바이어를 모시라는 말입니다.

 

지난주 금요일, 영국 바이어로부터 느닷없는 이메일 한 통을 받았습니다.



-----Original Message-----
From: Peter Walker [mailto:pwalker@gapp.co.uk] 
Sent: Friday, August 23, 2019 4:26 PM
To: 'Ace Park'
Subject: Thank you.

Hi Ace

I have been having a review meeting here at Gapp with my colleagues, and everyone here has commented on how they really appreciate your excellent support and service.
So we just wanted to say a big “Thank You”.

We hope that we can repay you by increasing sales for QLight here in the UK.
We are very hopeful about the future, and we are starting to ramp up our promotional activities for Qlight (now that our new website is launched).
When we have our meeting, we can discuss our plans with you and how we can increase our sales, and develop our partnership in the future.
Also I hope I get chance to buy you a beer or soju 😊

Have a nice weekend.

Regards

Peter

Peter Walker
Director

 

15년 말에 첫 거래를 시작해서 큰 매출을 올리는 업체는 아니지만, 18년부터 조금씩 매출 증대 추이가 나타나는 고객으로, 최근 진행중인 프로젝트 진행을 위한 기술대응 및 이런 저런 업무를 위해 본 업체의 담당자 4인과 동시에 커뮤니케이션을 했었더랬죠.

 

단발성 업무에 대한 피드백을 받는 경우는 많지만, 고정 거래처에서 이런 감사장을 받는 경우는 처음인지라 이 업종에 몸담게 된 것에 대해 보람을 느낀 주말이었습니다. 오는 11월에 바이어가 본사 방문을 하면 쏘주 말고 쏘맥을 대접할 예정입니다.

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